Huisstijl en branding
Brasserie de Zon ligt middenin de wijk Stad van de Zon in Heerhugowaard. Het restaurant wil ook een sociale en verbindende rol vervullen in de wijk. Daarom hebben we de brasserie gepositioneerd als ‘het stralende middelpunt van de Stad van de Zon’.
Naast het bestaande logo kende Brasserie de Zon eigenlijk nog geen herkenbare visuele stijl. Wij hebben een huisstijl ontwikkeld waar het logo versterkt wordt met uitgesproken typografie en kleurgebruik.
De huisstijl is consistent doorgevoerd in zowel de web als print uitingen. Door eenduidig de herkenbare stijl door te voeren heeft de doelgroep van het restaurant snel kennis kunnen maken met het nieuwe aanbod in de buurt.
Website
Natuurlijk hebben we ook een maatwerk website ontwikkeld voor Brasserie de Zon. De website heeft als doel om zowel te informeren als inspireren. Zo kan de bezoeker alvast een kijkje nemen in de menukaart en kan er online gereserveerd worden.
Brasserie de Zon is echter meer dan alleen een restaurant. Zo bieden ze verschillende arrangementen aan voor groepen mensen. Ook worden er regelmatig speciale avondjes uit of andere evenementen georganiseerd waarvoor we een maatwerk agenda module hebben ontwikkeld.
Merkcreatie
Brasserie de Zon onderscheid zich graag van concurrenten. Onder andere door een uniek en eigen biertje te serveren. Aan ons de taak om de naam en branding te ontwikkelen.
De branding van het bier staat op zichzelf, maar is natuurlijk wel verbonden met Brasserie de Zon. Het biertje hebben we daarom tot Zonnebier gedoopt. De zon laat alles groeien en bloeien, ook de ingrediënten voor het bier. Zo kun je met Zonnebier altijd genieten van de zon; of ‘ie nou schijnt of niet.
We hebben het logo voor Zonnebier ontworpen en vanuit daar ook glazen, viltjes, tapreclame en reclameborden. Een volwaardig biermerk op kleine schaal.
Coronacrisis – afhaalmodule
Zoals de gehele horeca heeft Brasserie de Zon ook de deuren moeten sluiten tijdens de Corona lockdowns. Een groot probleem, zeker voor een restaurant dat nog maar recent heropend is. Daarom ontstond als snel het idee om afhaalmaaltijden aan te bieden.
We zagen hierbij kansen voor Brasserie de Zon om nog omzet te blijven draaien en om zichtbaar te blijven onder de doelgroep uit de buurt. Bij de uitvoer was de nodige haast geboden. Daarom hebben we binnen twee dagen een maatwerk bestelmodule in de website gebouwd en ondersteunende flyers en banners ontworpen om de afhaalmogelijkheid onder de aandacht te brengen.
Wil je herpositioneren maar weet je niet waar je moet beginnen?
We helpen je niet alleen aan een goede nieuwe website, maar we zijn ook een partner in branding en strategie. Samen vinden we de juiste richting voor jouw merk.